Re: Egy igazi állami klasszikus: BKV mizéria
Címkék: bkv kocsis istván vezérigazgató pásztor erzsébet kommunikációs igazgató t=2009/05/18
2009.06.15. 23:01
Csodálatos sikersztori! Korábbi postunkban már megirt BKV mizéria minden tekintetben professzionális és gyors panaszügyintézése illetve részletes válaszlevele! A panasz méltányos rendezését a levéliró nevében-, míg a pótdíjak bérletbemutatással történő rendezése feltételeinek általános módosítását az államidomár minden olvasója nevében is nagyon szépen köszönjük!
From: Ügyfélszolgálat BKV Zrt. <KI_UeGYFELSZOLAT@bkv.hu>
Date: 2009/6/9
Subject: XXXX Zoltán válasz
To: XXXX@XXX.XXX
Ügyszám: xxxx/2009
XXXXX Zoltán
XXXX@XXX.XXX
Tárgy: tájékoztatás
Tisztelt XXXX Zoltán!
A társaságunkhoz írt elektronikus levelére az alábbi választ adjuk:
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat. Bejelentésével kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy az éves - és kedvezményes éves bérlet, valamint annak tanuló és nyugdíjas változatai idén tömbben kerülnek értékesítésre. A tömbök kitéphető havi (12 db) szelvényeket tartalmaznak, de a cseréhez a tömböt meg kell őrizni. Az érvényes bérletigazolványok sorszámát a havi szelvényekre a tárgyhavi utazás megkezdése előtt kell ráírni tintával, olvashatóan, javítás nélkül. A bérletszelvény csak az említett bérletigazolványok egyikével együtt használva érvényes. A bérlettömböt, értékszelvényt azonban elvesztés esetén nem pótoljuk, ezért társaságunknak felelősséget vállalni nem áll módjában.
Tekintettel arra, hogy évközben nagyon sokan elveszítik éves bérletüket, így a 12 darabos éves bérlet tömb éppen azt a célt szolgálja, hogy amennyiben utasaink elveszítik bérletüket, úgy kisebb veszteség érje őket. Így ugyanis ha egy értékszelvényt elveszít valaki, a többi, további hónapokra érvényes értékszelvényeket még fel tudják használni utazásuk során.
Egyetértünk Önnel abban, hogy az utólagos bérletbemutatás esetén, a pótdíjazás napját megelőzően vásárolt bérlet tulajdonosainak ne kelljen ugyanannyit fizetniük az esetleges feledékenységükért, mint azoknak, akik csak a pótdíjazásukat követően vásárolnak bérletet és mutatják be a Pótdíjazási Irodánkban.
Tájékoztatjuk, hogy 2009. június 1. napjától a pótdíjak bérletbemutatással történő rendezése feltételei módosítására kerültek.
A bérletbemutatás lehetőségével naptári évenként legfeljebb négy alkalommal - ezen belül negyedévenkénti egy alkalommal - élhet az utas, amennyiben korábbról nincs rendezetlen pótdíjtartozása.
A bérletbemutatási eljárás és a fizetendő díjak alapesetben nem változnak:
- Amennyiben az utas arcképes bérlettel, vagy diákigazolvánnyal használható tanulóbérlettel rendelkezik - de azt a jegyellenőrzésnél felmutatni nem tudja - a pótdíjazástól számított 8 naptári napon belül a társaság által kijelölt helyen a bérlet bemutatása esetén a pótdíjfolyamat 3.000 Ft bérletbemutatási díj megfizetése ellenében megszűnik. A bérletbemutatás lehetősége a kutya- és kerékpárbérletre nem vonatkozik. A kedvezményes éves bérletek tulajdonosaira az évi négyszeri korlátozás nem vonatkozik.
A módosítás az alábbi eseteket érinti:
- amennyiben az utas rendelkezik a pótdíjazás napjára érvényes bérletszelvénnyel, de annak kezdőnapja megelőzi a pótdíjazás dátumát,
- kedvezményes éves bérletet mutat be,
- az utas rendelkezik a pótdíjazás napján kezdődő érvényességű bérletszelvénnyel és be tud mutatni legalább 1 db, azonos bérletigazolványban vagy diákigazolványban használt lejárt szelvényt (a használt szelvény lejárata nem lehet a pótdíjazás napjához képest 3
hónapnál régebbi).
Ezekben az esetekben a bérletbemutatási díj 1.500 Ft-ra csökken.
A fentiekben leírtakra tekintettel, kivételesen az Ön által befizetett 3.000 Ft bérletbemutatási díjból 1.500 Ft-ot visszautalunk. Az 1.500 Ft lakcímére történő visszautalására a Pénzforgalmi Osztályunkat felkértük. A visszautalás megtörténtéig kérjük szíves türelmét! Kérjük, hogy a jövőben a hasonló esetek elkerülése érdekében szíveskedjen nagyobb figyelmet fordítani az aktuális értékszelvény időbeni cseréjére a bérletigazolványban.
Tájékoztatjuk, hogy a Társaságunkhoz eljuttatott észrevételek mindig az illetékes szakterület kivizsgálása és állásfoglalása alapján kerülnek megválaszolásra.
A szolgáltatásunk igénybevétele során kellemes utazást kívánunk!
Budapest, 2009. június 8.
Üdvözlettel:
XXXXX Attila
ügyfélszolgálat-vezető